Nadané dieťa v triede



Nadané deti
Dobrý deň,
Obraciam sa na túto stránku s prosbou o pomoc. Som študentkou 5.ročníka psychológie na MUNI v Brne. Moja diplomová práca sa týka nadaných detí a zároveň učiteľského štýlu/prístupu resp. spôsobu riešenia situácií, do ktorých sa môžu učitelia pri práci s nadanými deťmi dostať. Uvedomujem si, že takýto popis mojej práce môže znieť nekonkrétne, ale stále sme ešte vo fáze, kedy si mapujeme možnosti a upresňujeme si, ktorým smerom sa má práca uberať, aby zmysluplne pomohla výskumom na fakulte, ktorých cieľom je skvalitniť vzdelávaciu a výchovnú starostlivosť o mimoriadne nadané deti a žiakov.
Rada by som Vás teda poprosila, ak máte skúsenosť, či by ste mi vedeli napísať konkrétnu situáciu, s ktorou ste sa ako rodič/učiteľ/ alebo aj vy ako nadané dieťa stretli v škole. (napr. p. učiteľka moju dcéru neskutočne skritizovala, keď ju dcéra napomenula, že o istých faktoch v dejepise by sa dalo polemizovať ak by vychádzali z odbornej literatúry a že nemôžu sa učiť fakty len na základe legiend, p. uč. nechápala, že takéto správanie nie je namierené proti nej) Takéto modelové situácie by som potom rada predstavila učiteľom a zaujímal by ma ich prístup k riešeniu a postoj k nadaným. Budem vďačná za všetky Vaše nápady:)
Niky, 13.11.2017, 18:56

co ak sa nepodriadi
zdravim, super stranka, hladam info o detoch ktore su popredu-predskolak pise cita, studuje encyklopedie, s autickami sa hrat nebude... ucitelky v skolky sa stazuju ze sa mu privela venujeme...vraj sa s nimi nudi a zacal robit problemy...
mam obavy co bude v skole... poradite niekto, prosim
jajko mamko, 26.01.2012, 23:12

ako dalej
Chcem sa opytat ,nas syncek je druhak v skolke bol taka jednicka aj mal kamaratov kopu aj si rozumel v kolektive ,ale pre nastupom do skoly sme sa rozviedli a ostal pri manzelke .Nastup do prveho rocnika bol este celkom v pohode ucenie mu islo ale asi nove prostredie mu neprospelo aj ked sa do skoly tesi stale ,len nastal problem v 2triede pani ucitelka sa stazuje ze si robi po svojom aj matematiku ktora mu ide dobre,v slovenskom jazyku ma vraj problem v citani co doma nebadame len v skole ,neviem co robit ,ucitelka hovori ze ma vinikajucu pamat a si zapamata len si zapamata co on chce ,mne to skor pripada ako by ho nechapalo okolie ,a tak vznikaju obcasne nedorozumenia v skole ze si robi po svojom ,nemyslim si ze by bol po zadu on ale skor jeho okolie .je sikulka je sa bojim ze ho chcu pretvorit na nieco ine na radoveho skolaka podla formy .
Ragnarock, 12.06.2011, 22:39

nerozumiem si s druhymi
Dobrý deň.Som žiacka na Obchodnej akademii v prvom ročníku.Mám poruchu učenia dyslexiu a ADD.U logopedicky mi diagnostikovali int.výkony a osobnostny vývin.Doma sa vela učim.Výsledky mám cválitebné a dobré.Nerozumiem si so spolužiakmi som uplne rozdielna skôr si rozumiem s dospelými a počúvam važnu hudbu,čítam odborné knihy a obliekam sa elegantne.Uz som sa vela plakala nad mojimi vzťahmy v triede.cítim sa jak keby som nebala zrealizovaná moja inteligencia..Odborné predmety sa učím doslova naspamäť.Som vážna,dôstojná,precízna a predsa sa mi matematika slovenčina a strojopis nedaria..je to pričína kolektívu alebo poruchy alebo mám niízke IQ.Mohli by ste mi povedať čotim presnejsie mysleli že diagnostikovali osobnostny vyvin a int.výkony.prosim pomôžte mi zaujímam sa o úplne iné veci ako mi rovesníci
Tatiana, 04.11.2009, 17:49

čo ďalej
mam 11-ročného syna,,,,od malicka sa prejavoval ako velmi inteligentne-vnimave dieta,,,od 1.rocnika navstevoval ZŠ, triedu s rozs. vyučovanim anglickeho jazyka,a na II. stupni navštevuje matematicku triedu.Hoci sme veľmi bilancovali medzi touto možnosťou a 8-ročným gymnaziom,,,no nakoniec sme sa takto po dlhodobom zvažení rozhodli.Tohto času je naš syn už šiestak, a dostali sme sa do bodu, keď opať zvažujeme čo ďalej,.Poskytnuté vzdelanie nepokryva požiadavky našho dieťaťa...Syn sa často na všetkých hodinách nudí...poraďte mi, čo mám robiť...je ešte stale dostatok času riešiť tento problém?....nepodcenila som niečo???ďakujem stefania bj.
stefania , 25.10.2009, 22:16

Hlúposť?
dobry den.mamle 9 rokov alevobec minejde matematika.somstvrtacka.myslite ze to dobehnem alebosom hlupa?
Jana, 08.02.2009, 16:09

matematika
Na to môže byť milión rôznych dôvodov, nedá sa takto po internete rozumne odpovedať. Treba zájsť za nejakým odborníkom osobne.
Viliam, 11.07.2009, 15:19

Hodnotenie
Dobrý deň Vám prajem.
Mám dcéru v triede pre nadané deti, v treťom ročníku. Synovec navštevuje takúto triedu v inom okrese. Je štvrták. Moja dcéra priniesla vysvedčenie so slovným hodnotením a s poznámkou, že navšetvavala triedu pre nadané deti. Synovec priniesol vysvedčenie so známkymi a bez uvedenia, že navštevoval triedu pre nadané deti. Rada by som sa spýtala, aké vysvedčenie teda majú deti mať. Rada by som zároveň vedela, ako majú byť deti v týchto triedach hodnotené. Či by mala napr. dvojka v bežnej triede zodpovedať dvojke v triede pre nadané deti. Či majú mať deti na rovnakú známku rovnaké vedomosti. Ďakujem za odpoveď.
Petra, 03.02.2009, 21:06

ITV
Integrovane tematicke vyucovanie-myliste si ze ma na Slovensku buducnost? Bude sa dieta s takymto vzdelavanim /skola Finesa/ vediet zaclenit neskor na "obycajnom" gymnaziu?
denisa, 29.01.2009, 08:43

ITV a prax
Dcera mojej znamej mala na 1.stupni ucitelku,ktora vyborne ucila podla ITV,decko sa do skoly tesilo,nemalo ziadne problemy a ucila sa vyslovene rada.Dnes chodi na gymnazium,uci sa dobre,z pisomiek a testov nema stres, berie to normalne,a s ucitelmi vychadza v pohode aj so spoluziakmi.ITV vedie ku konstruktivnosti, deti sa naucia spolupracovat,to je asi najvacsi rozdiel v porovnani so statnou skolou.
mia, 19.02.2009, 22:29

pocet ziakov v triede
Prosim Vas,chcela by som sa informovat-ak su v triede 2 integrovane deti s nadanim, tie sa kazde pocitaju za 2 ziakov?dakujem.
mamina, 29.01.2009, 15:14

nadané dieťa s postihnutím zraku
mám v triede dieťa s postihnutím zraku a z výsledkov pedagogicko psychologickej poradne vyšlo, že je nadané na matematiku, bude mať 5 rokov, ale svoje vedomosti nevie vyjadriť a ani sa presadiť...pomôžte ako mám postupovať...dakujem
renka, 08.10.2008, 17:33

matematicke nadanie + zrakove postihnutie
Otázku ste postavili príliš široko - ide zrejme o dieťa v materskej škole? Nadané dieťa nemusí vždy expresívne dávať najavo svoje nadanie, niektoré deti sú uzavretejšie, nepriebojné...tiež je tu otázka vedomostí a schopností - nie vždy idú ruka v ruke. Každopádne je dôležité stavať na tejto silnej stránke dieťaťa, konkrétne prístupy závisia od stupňa zrakového postihnutia, ale i nadania, záujmu dieťaťa, veku, prostredia a pod. Pri "hodnotení" dieťaťa (jeho nadania) sa odporúča porovnávať dieťa s rovesníkmi s podobným postihnutím.
janaj, 13.10.2008, 19:58

škola pre ND
Môj syn je ADHD, navštevuje triedu pre nadané deti/2.roc./no aj tak máme obrovské problémy.Sociálne sa nedokáže začleniť.Je svojský a myslím že nepochopený.
Tereza, 05.09.2008, 17:13

svojsky a nepochopeny
Niektoré nadané deti bývajú svojské a nepochopené... dokonca aj v kolektíve rovnako nadaných rovesníkov. Niekedy je za tým proste tak stavaná osobnosť (napr. silný introvert...) alebo aj nie celkom dobre trafená diagnostika... alebo proste silná odlišnosť (napr. v rámci danej diagnózy)...
janaj, 03.10.2008, 19:21

ADHD alebo nadane dieta
mam 10 rocneho syna s diagnozou ADHD chodi do normalnej triedy ale zaujima ho problematika vojny vyzaduje si viac vediet o nej uci sa na jednotky psychologicka mi neodporuca preradit ho do inej triedy ma problemy aj so spoluziakmi nema kamaratov teraz je piatak uz ako prvak vedel citat a pisat a vskole vyrusoval poradite mi co mam spravit lebo on sam chce ist na druhu skolu stale hlada aj na internete nico nove
IVETA 4.9.2008, 04.09.2008, 09:36

ina skola
Dobrý deň, predpokladám, že Váš príspevok tak trochu smeruje aj k podozreniu, že by Váš synček mohol byť nadaný (čo nemožno aj z Vášho kratučkého popisu vylúčiť)... nepíšete, či mu vôbec bola niekedy takáto diagnostika robená... Možno máte aj pochybnosti o jeho diagnóze (adhd)... píšete však veľmi stručne, napíšte prosím (podrobnejšie) na adresu centrumnadania@centrumnadania.sk (prípadne si pozrite stránku www.centrumnadania.sk), skúsime niečo poradiť.
janaj, 04.09.2008, 22:40

aktivity centra nadania
V septembri sa zriaďuje nová škola pre intelektovo nadané deti, v súčasnosti sa rozbiehajú záujmové aktivity pre nadaných (a potenciálne nadaných) škôlkarov a predškolákov - viac info na www.centrumnadania.sk.
janaj, 06.02.2008, 22:49

CO S NADANYMI
Co bude s nasimi nadanymi detmi , mysli na nich novy skolsky zakon alebo projekt dr. Laznibatovej uz nebude fungovat?Povedali nam , ze budu fungovat ako specialne triedy s integrovanymi detmi.DAKUJEM!
MIRA, 29.05.2008, 21:45

nová legislatíva
Nová legislatíva počíta s intelektovo nadanými deťmi, s možnosťou ich vzdelávania v triede pre nadaných, v škole, ale aj individuálne a to v rámci rôznych prístupov. O chvíľu by mal byť zákon podpísaný ministrom a potom zverejnený.
Nadané deti budú naďalej skupinou detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, čo je na ich prospech.
Projekt ako taký je ukončený, každý experiment raz musí byť uzavretý. Triedy však naďalej môžu pokračovať už v rámci bežnej školskej praxe, nie v dočasnom experimentálnom režime. Ukončením experimentu sa existencia tried v žiadnom prípade nekončí!
janaj, 02.06.2008, 17:29

škôlka
Ahoj Janka, tiež by ma zaujímalo, aký máš názor na fungovanie nadaných detí v škôlkach, ak vnímame, že dieťa sa viac naučí doma, ako v škôlke a nerado do škôlky chodí. Čo hovoríš na tzv. doobedné chodenie detí do škôlky? Čize dieťa ide iba na doobednú aktivitu a potom domov. Učiteľky v škôlke sú skôr proti.
Sylvia BA, 04.02.2008, 19:05

to sylvia a renata - škôlkar a škôlka
Nadané dieťa potrebuje dostatok podnetov, nielen aby sa mohlo rozvíjať, ale aj preto, že bez nich môže byť naozaj frustrované. Môže sa cítiť v škôlke ako napr. my v čakárni u lekára – nič, ticho, dlho sa nič nedeje... niekto si vezme zaujímavú knihu (to sú tí, ktorí potrebujú silnejšie podnety), iný to len tak prečká, niekto si knihu zabudol a chodí zúfalo hore-dole po čakárni...
Na druhej strane nadané dieťa, tak ako každé iné, potrebuje aj komunikáciu s rovesníkmi, najlepšie takými, ktoré majú podobné záujmy (to nemusí platiť pre deti silno introvertované, ale aj také potrebujú získať skúsenosti v komunikácii).
Ak necháte dieťa u starých rodičov, asi mu to veľmi pomôže v rozvíjaní intelektu, ale môže mať problém, keď nastane čas ísť do školy, budú mu chýbať skúsenosti, ktoré majú ostatné deti. V tomto prípade je vhodné aspoň vodiť ho do detských kolektívov (napr. v rámci rôznych krúžkov).
Možným riešením je dať dieťa do škôlky len na doobedie (mnohé a nielen nadané deti sú zúfalé z poobedňajšieho spánku), alebo len na niektoré doobedia, aby bolo v kontakte s kamarátmi. Sú však aj škôlky, ktoré dokážu akceptovať potreby nadaných detí a snažia sa im vychádzať v ústrety – závisí to hlavne od ich ochoty.
Vykryť túto dieru v našom výchovno-vzdelávacom systéme sa snaží Centrum nadania, n.o. (www.centrumnadania.sk), na ktorého stránkach nájdete aktivity, ktoré sú určené najmä pre nadaných škôlkarov a predškolákov. Zatiaľ len vo forme sobotňajších alebo podvečerných aktivít, neskôr, v prípade záujmu, môže ísť o celodennú starostlivosť.
janaj, 05.02.2008, 13:09

škôlkar
Ahoj Janka, mám nadaného syna, má štyri, vie abecedu, čísla, začína sčitovať, odčitovať, všeobecné vedomosti na vysokej úrovni,zaujíma sa o astronmiu, živočíchov, chémiu.... ale nepáči sa mu v školke. Chodí tam už pol roka, ale bez najmenších prejavov radosti. Má škôlka význam pre takéto deti? Mám ho nechať v škôlke alebo doma so starými rodičmi a venovať sa mu individuálne?
renata, 04.02.2008, 17:12

Nadanie na matematiku?
Dobrý večer, práve dnes som bola na rodičovskom združení, kde mi pani učiteľka potvrdila to, čo už dávno viem. Môj prváčik je mimoriadne šikovný v matematike. Podľa pani učiteľky je bezkonkurenčne najlepší. Jeho logiku prirovnala k logike dospelého človeka. Je šikovný aj v ostatných predmetoch - dobre a rád číta, píše, obľubuje angličtinu. Ovláda dobre počítač, dokáže si poradiť s akýmkoľvek mobilným telefónom či iným elektronickým tovarom. Nemá žiaden problém so sčítavaním, odčítaním, delením, násobením. Nikto ho do počítania nenútil. On sám prejavoval záujem o "matematiku" odjakživa. Chodí do "obyčajnej" 1. triedy, má tam svojho superkamaráta ešte zo škôlky, s ktorým sú ako bratia, našiel si aj nových kamarátov. Pani učiteľku má veľmi rád - dokonca jej poslal matematické výpočty, ktoré si sám vymyslel s venovaním "... z láski.". Mám dilemu, či ho nechať aj naďalej v škole, do ktorej chodí rád a cíti sa tam dobre, ale nie sú možnosti rozvíjať jeho (možno) matematické nadanie, alebo ho preložiť do školy pre nadané deti (po otestovaní u psychológa), kde mu pomôžu v rozvoji jeho matematických a logických schopostí? Nechcem mu poškodiť (veď to nechce žiaden rodič) ani tým, že mu nevytvorím podmienky pre jeho rast a ani tým, že ho predčasne zaťažím. Veľmi pekne ďakujem.
Bibiána
Bibiana, 15.01.2008, 22:51

nadané dieťa?
Dobrý deň. Chcela by som sa opýtať. Dcérka bude mat vo februáry dva roky, napriek tomu už ovláda celú abecedu a je schopná presedieť hodiny nad knižkami. V akom veku sa dá určiť či je dieťa nadané? dakujem
sandra, 22.01.2008, 10:24

kedy zisťovať nadanie
Intelektové nadanie sa diagnostikuje najmä prostredníctvom štandardizovaných intelektových testov. Tieto testy sú rozdelené aj podľa veku cieľovej skupiny, existujú aj testy pre deti už od 2,5 do 7 rokov, nie som si však istá, či je tento test dostatočne citlivý aj pre deti s potenciálnym intelektovým nadaním, sú to neverbálne testy.
Druhá vec je, či je potrebné mať "potvrdené" nadanie testom už v tomto veku, keď sa nadanie skôr predpokladá na základe prejavov detí (vo Vašom prípade napr. extrémne skoré čítanie). To potvrdenie je dôležité najmä pred vstupom do školy, aby mohlo byť dieťa vzdelávané v škole pre intelektovo nadaných, v triede, alebo v rámci individuálnej integrácie.
Dôležité je k Vašej dcérke adekvátne pristupovať, poskytovať jej podnecujúce aktivity a informácie...
Odporúčam Vám tiež sledovať stránku www.centrumnadania.sk, najmä časť Detské N centrum.
janaj, 22.01.2008, 11:13

nadanie na matematiku
Veľmi pekne Vám ďakujem, pani Jurášková, Vaša reakcia mi pomohla a trošku ma posunula. Uvažovala som aj nad psychologickým vyšetrením, Vašu radu o "dočasnom" pôsobení v škole pre nadané deti vyskúšam po porade s pani učiteľkami. Ďakujem.
Bibiána, 16.01.2008, 10:29

malý matematik
Asi neexistuje jednozančne správne riešenie situácie - a to najmä preto, že syn je v škole spokojný a učiteľka mu rozumie a akceptuje ho. Napriek tomu si myslím, že by ste mali reálne uvažovať o prestupe synčeka do školy/triedy pre nadané deti, pretože je dosť pravdepodobné, že by si tam našiel matematických partnerov (teda niekoľko detí, ktoré sú podobne zažraté do matematiky) a učiteľka bude mať pravdepodobne lepšie možnosti individuálne ho v jeho obľúbenej matematike rozvíjať. Možno bude synček namietať proti presunu, preto by bolo vhodné pred rozhodnutím umožniť mu týždeň dva si to v novej škole odskúšať (určite to bude možné po dohode s vedením danej školy).
Odporúčam Vám tiež skúsiť zapojiť syna do korešpondenčnej súťaže - info nájdete na tejto stránke:
http://www.exam.sk/ucitelia/ucitelia_co_je_maks.php.
janaj, 16.01.2008, 09:36

ZŠ, resp. trieda pre nadané deti v BA
Dobrý deň, mám 4 r. dcéru, pred rokom sme boli na testoch u psychologicky, zistené IQ 172, vo vsetkom je popredu. Psychologicka mi odporucila dat malu do skoly aj o 2 roky skor (resp. o 3r. ,kedze jej zle vychadzaju roky). To nechcem, je to prehnane, uz len po fyzickej stranke. Myslela som si, ze ju dam do normalnej skoly v 5 rokoch (v nomebri potom dosiahne 6). Vsetci co dceru poznaju mi tvrdia, ze sa tam bude nudit. Na Teplicku ju davat nechcem, poznam viacere rodiny, ktorych deti skolu navstevuju a nie su spokojni. Je zlozite vybavit integraciu do normalnej triedy na normalnej ZŠ, resp. existuje integrovana trieda na normalnej ZŠ v Bratislave? ja som taku nenasla... nemate nahodou skusenosti s integraciou tohto charakteru?
Dakujem, Lucia
lucia, 21.12.2007, 12:43

Nadané dieťa v triede
Mám skúsenosti so súkromnou základnou školou Intelekt (www.intelekt.sk) a zatiaľ som veľmi spokojná. Čo je možno dôležitejšie, spokojný je aj môj syn. V škole je aj množstvo kvalitných krúžkov a aktivít.

Zora
Zora, 30.12.2007, 22:16

skoršie zaškolenie dieťaťa - alebo?
Dať dieťa do školy pred piatym rokom má isté riziká, ktoré nie je vhodné podstupovať, ak nie je istota adekvátneho prístupu v škole. Nie je to nemožné a niekedy to môže dieťaťu aj prospieť, ale riziká je potrebné starostlivo zvážiť. Psychologička zrejme mala dôvod Vám túto alternatívu poradiť, ale rozhodnutie je na Vás. Napokon, cieľom vzdelávania nadaných nie je bezúčelné urýchlenie ich školského vzdelávania. Ak má však dcérka problémy v škôlke (zrejme nie je pre ňu dostatočne podnetná), je dobré konzultovať s učiteľkami (zabezpečiť dcérke dostatočne podnetné aktivity). Prípadne sledujte stránku centrumnadania.sk, ktoré začiatkom budúceho roka plánuje realizovať aktivity pre nadaných predškolákov.
Vzdelávanie tak výrazne nadaného dieťaťa má svoje riziká aj v bežnej škole, najmä v našich podmienkach, kde učitelia nie sú pripravení a zväčša ani dostatočne erudovaní takéto deti vhodne vzdelávať a vychovávať. Dcérka by mohla mať problémy s nedostatočne podnetnými aktivitami už v prvom ročníku, pretože (okrem písaného písma) zrejme všetko ovláda už teraz, alebo bude ovládať v blízkej budúcnosti. Možné je aj preskočenie prvého ročníka. Akcelerácia (preskočenie niektorého ročníka alebo ročníkov alebo absolvovanie viacerých ročníkov v jednom školskom roku) je však vhodná len pre isté typy nadaných detí.
Čo sa týka individuálnej integrácie, v súčasných podmienkach je možná, dieťa pri nej postupuje podľa individuálneho vzdelávacieho programu, ktorý by mal byť našitý na jej vzdelávacie potreby (ale pokiaľ nenatrafíte na ústretovú učiteľku, ochotnú pripravovať pre Vašu dcérku individuálne aktivity, individuálna integrácia nemusí splniť svoj účel). Navyše, ide sa meniť legislatíva, a ak školský zákon zostane v takej podobe, ako je navrhnutý, individuálna integrácia zrejme nebude možná v takej podobe ako v súčasnosti a bude ešte viac závislá od ochoty pedagógov (návrh školského zákona nájdete na stránke ministerstva školstva – www.minedu.sk, o nadaných je to paragraf cca 100).
Integrovaná trieda sa v školách v Bratislave nenachádza. V Bratislave je však viacero škôl, zameraných na vzdelávanie intelektovo nadaných detí. Túto problematiku (aj prípadnú nespokojnosť v rámci Vami spomenutej školy) by som s Vami radšej prediskutovala na súkromnejšej linke (napr. janaju@gmail.com). Niekedy sa stáva, že rodičia nemusia pochopiť postupy učiteľov, niekedy je ich nespokojnosť oprávnená, ale zmeny sú dosiahnuteľné....
janaj, 30.12.2007, 22:10

zmeranie IQ
Ahoj Janka, som matka štvorročnej dcerky, kde by sa jej dalo zmerat IQ, potrebovala by som to pre lepsiu spolupracu s ucitelkami, nakolko jedna ucitelka jej nadanie vníma, ale druhá pani ucitelka to popiera, už som písala kvôli problemom v škôlke. Dakujem
Katka, 02.12.2007, 15:38

kde zmerať intelektové schopnosti
katka, zmeranie intelektových schopností na účely diagnostiky dieťaťa ako intelektovo nadaného realizujú pedagogicko-psychologické poradne (môžu aj špeciálnopedagogické poradne, ale tie to zrejme (nie som si istá) nerobia). Treba sa objednať, ak jej potvrdia intelektové nadanie, môže byť potom integrovaná (budú jej musieť vypracovať individuálny výchovno-vzdelávací program) alebo ju môžete premiestniť do triedy či školy pre nadané deti.
janaj, 02.12.2007, 22:21

nadana dcera
dcera mala štyri roky, sory nefunkcna numericka
katka, 28.11.2007, 21:39

nadana dcera?
vynechala som, ze dcera mala roky, dakujem
katka, 28.11.2007, 21:38

nadana dcera
prosim o radu, mam dceru, v novembri mala roky, vie vsetky pismena citat a pisat, ma encyklopedicke vedomosti z roznych oblasti, dokonalu vyslovnost, ale mam pocit, ze ma problemy so skolkou, nema kamaratky, vnucuje sa im, odkedy chodi do skolky je velmi smutna, naviac mam pocit, ze si na nej ucitelka vybija komplex, resp. vadi jej, ze je nadana, mam sa obratit na nejakeho psychologa, ako postupovat? Ked sa o tom s nejakou osobou rozpravam, mam pocit, ze sa vychvalujem, ale potrebovala by som pomoct. Dakujem
Katka, 28.11.2007, 21:37

nadaná skôlkarka
To, že dcérka nevie vyjsť s ostatnými deťmi v škôlke môže mať rôzne príčiny, okrem iného aj to, že je rozumovo poriadne popredu a teda ťažko s nimi hľadá nejakú spoločnú reč. Ak sa učiteľky nesnažia dcére pomôcť, skôr naopak, a ani nie je u nich ochota (asi ste už absolvovali rozhovor s učiteľkou aj s vedením škôlky) asi by bolo najlepšie uvažovať o zmene škôlky... hľadať takú, kde Vašu dcéru pochopia a budú k nej adekvátne pristupovať. Teoreticky, ak v najbližších mesiacoch dosiahne 5 rokov, môžete uvažovať aj o škole od septembra. Psychologická pomoc je iste namieste, ale pokiaľ nie je ochota učiteliek, ďaleko sa nepohnete.
Naše Centrum nadania (www.centrumnadania.sk) plánuje od začiatku budúceho roka realizovať aktivity práve pre nadaných škôlkárov, ktorým už škôlka nestačí. Ak nám napíšete mail na centrumnadania@centrumnadania.sk, dáme si Vás do databázy a určite Vás oslovíme.
janaj, 29.11.2007, 15:44